Mitt nya matschema

2015-03-31 @ 19:54:00
Jag hade ju samtal med chefen idag och vi gick då även igenom min kropp om vad som behöver läggas till osv i matväg för att jag ska återfå mina muskler jag förlorat bland annat och fick då reda på att jag kommer få äta precis så som jag gjorde sist jag var härnere vilket innebär att jag kommer äta som alla dem andra inlagda här på frukost, lunch, middag och kvällsmål men att mina mellanmål på för och eftermiddagen kommer se lite olika ut jämfört med dem andras. Så på mina mellanmål på för och eftermiddag så kommer det vara som så att jag ska äta tex 1 näringsdryck och 2 mjuka smörgåsar med smör och pålägg. Ångest på det kan man säga. Men det är det som måste göras då jag har så mycket som fattas i kroppen. Men ska även prata med min terapeut imorgon om eventuella alternativ till just näringsdryck och 2 smörgåsar då jag är öppen för förslag att testa lite nytt! Vad äter ni själv till mellanmål? Kul att höra vad ni tycker om och så.
 
Bjuder på en gammal bild då mitt utbud på datorn inte är det bästa haha.

Kommentarer
Postat av: mem

hur ser t ex frukost och kvällsmålet ut, om det är gemensamt för alla?
själv gillar jag att äta keso/kvarg + nötter och bär till mellis.
imponerad av dina framsteg och motivation där borta!

Svar: Åh tack snälla du för dina ord! Blir verkligen så motiverad och peppad av ditt stöd då det betyder oerhört mycket ska du veta :)

När det kommer till frukost och kvällsmål tex så har vi fått en lista med olika förslag på alternativ som vi alla ska följa här på kliniken så om ni vill kan jag lägga upp exakt vad det är vi ska äta om det skulle vara något ni vill se? :) Kramar <3
Kajsa-Stina

2015-03-31 @ 20:30:02
Postat av: Viljaleva.devote.se

Oftast tar jag näringsdryck till mellanmål då jag inte brukar vara hungrig men ändå måste få i mig. Ibland gör jag en god smoothie:)
Kram<3

Svar: Tack snälla du för dina tips! Jag håller med dig om att näringsdryck och smoothie är superbra att ta till då man kanske inte är hungrig men ändå behöver få i sig någonting. Så bra tips! Tack så mycket :) Kramar i mängder <3<3
Kajsa-Stina

2015-03-31 @ 20:53:27
Postat av: Fia

Men vänta lite nu, för att återfå muskler osv när man går upp i vikt efter anorexi så spelar det ju ingen roll vad du äter? Inte som att man går upp annorlunda beroende på vad man äter. ❤️

Svar: Nej det har du rätt i! Måste ta och fråga lite närmare vad han menade med detta nu när du säger det! Blev lite fundersam nu jag med haha :) Puss och kram♥
Kajsa-Stina

2015-03-31 @ 21:52:29
Postat av: Cecilia Johansson

Du är SÅ DUKTIG!:D håller tummarna för dig här hemma! ♥

Svar: Åh tack så hemskt mycket kära du! Blir så himla glad att du tycker jag är duktig! Det stärker mig verkligen något oerhört :) Många kramar till dig♥
Kajsa-Stina

2015-03-31 @ 21:53:12 / URL: http://ibstjejen.blogg.se/
Postat av: amanda

Så fin bild :D

Svar: Tack snälla :)
Kajsa-Stina

2015-03-31 @ 22:47:32 / URL: http://liindstrand.blogg.se
Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv

Jag skulle kunna leva på färsk frukt och nötter, det är standard som mellanmål eller snacks här hemma.

Svar: Åh gud vad gott! Frukt är ju verkligen bland det bästa som finns! Tycker det kan vara minst lika gott som godis alltså. Nomnom <3 Och med nötter till. Kan ju inte bli bättre. Tack för tipsen <3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 04:29:05 / URL: http://escapingreality.spotlife.se/
Postat av: Jossan

Jag brukar äta 2 dl fil/yogurt med lite musli i + 1 frukt. Ibland äter jag även 2 knäckebröd till detta! <3

Svar: Åh okej! Tack snälla för dina förslag! Det betyder mycket att du delar med dig :)<3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 08:14:09
Postat av: Jessica Högberg

Jag skulle göra en smothie på grädde och färska bär istället för näringsdryck...
Grym är du!!

Svar: Åh tack snälla du för dina råd och din pepp! Det ger mig så mycket kraft och styrka ska du veta och jag är evigt tacksam att du finns och hejar på mig genom detta helvete <3

Vilken bra idé att göra en smoothie på grädde och bär! Hur gör man en sådan? Skulle vara så kul att testa på det! Kramar <3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 09:35:42 / URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag är nog ingen bra förebild när det kommer till att äta mellanmål, tyvärr. Det är inte alltid jag äter det till att börja med, och gör jag det så kan det bli vad som helst mellan typ en frukt eller ett kokt ägg. Oftast bara en frukt. Ibland godis. Fast äter jag lite godis så tänker jag ju inte på det som ett mellanmål, förstås. :3

Svar: Tack snälla du flr att du delar med dig om hur du brukar göra! Det uppskattas verkligen :)<3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 12:05:30 / URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag går också på MHE, och jag vill bara säga att jag tycker att du är helt fantastisk, verkligen en inspiration, kämpa på nu!
Angående mellanmål, när jag började där så fick jag 15 delar, alltså typ 1 ND+ 5 mackor till VARJE mellanmål, jag tyckte det var sjukt jobbigt och jag tänkte att "ingen har någonsin ätit såhär mycket" och jag kände aldrig hunger. Trycka i sig 5 mackor + en ND efter frukost var ju ingen höjdare direkt.. Men jag gav mig inte, och efter några veckor så kändes det helt naturligt med de där mackorna! Jag behövde ju det för att reparera min kropp! Och jag är inte det minsta tjock fastän jag åt allt det där!, min förbränning blev bara bättre! Så, gör som Göran säger, han vet vad han pratar om och han vill ditt bästa! Så kämpa på nu och jämför inte dina mellanmål med någon annans, gör din grej och skit i andra! Det kommer att vara sååå värt det, lita på mig!
Kramar i massor till dig! <3

Svar: Hej! Men åh tack snälla du! Gud vad glad jag blir att höra dina råd och tips till mig. Det betyder verkligen så himla mycket att få höra dina erfarenheter och hur du känner och har fått gjort i detta. Har varit så orolig och rädd för att våga lita på vad Glran säger. jag vill ju tro honom men dum som jag är så tror ju jag att min kropp fungerar annorlunda om man jämför med någon annans. Är liksom rädd att min förbränning inte är den bästa och att jag lägger på mig snabbare än andra osv.. Något jag måste jobba med att få bukt med för det är ju inte så! Så det känns skönt att höra hur du har fått göra och gör just nu och att du har märkt en stor skillnad på din förbränning till det bätttre :)

Det är så sjukt svårt att inte jämföra sig med andra alltså.. Önskar det var lättare att bara göra sin grej och skita i alla andra. Något jag verkligen måste träna på att klara av då det precis som du säger är olika från person till person hur mycket man behöver äta till mellanmål och så :) Jag har 8 delar jag ska äta till mellanmål så det kommer vara två mackor och näringsdryck som är min prio ett just nu så jag hoppas det ska gå bra. Tycker bara det är så jobbigt med dom här tjockkänslorna som kommer och förstör.. Har du några bra tips på hur man kan hantera dem? Vad man kan sysselsätta sig med och sådär? :) Skulle vara så kul att få träffa dig härnere! Jag åker hem nu på fredag och sedan kommer jag ner igen vecka 18 tror jag att det var :) Tusen tack för dina peppande ord och ditt stöd. Det betyder supermycket ska du veta <3 Kramar i mängder till dig <3<3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 13:05:58
Postat av: mem

Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter, anonym i kommentar ovan. Vad innebär "delar", när du skriver 15 delar?

Svar: Härnere i Mora så räknar man inte kalorier och liksom skriver att matschema utifrån det utan med delar menas att man gör en kroppsmätning och bedömmer hur mycket muskler osv det fattas i kroppen och att Göran som läkaren heter på så vis kan avgöra vad som ska till för att återuppbygga kroppen och musklerna på bästa sätt. Så jag ska tex ha 8 delar till mina mellanmål vilket innebär att jag ska äta typ 2 mjuka smörgåsar med pålägg och 1 näringsdryck till mellanmålet på för och eftermiddagen då 1 näringsdryck innehåller "2delar" och 1 macka innehåller "1del" och så ska även då mitt kvällsmål se ut då .)
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 13:35:27
Postat av: emelie andersson

Så fin du är! :)

Jag hoppas att allt är bra med dig. Tänker på dig minsann! <3

Svar: Tack fina du! Du är också jättefin ska du veta :) Jag tänker på dig jättemycket också vännen <3 Måendet går upp och ner hela tiden men jag kämpar på. Hoppas du mår bra vännen. Massa kramar till dig <3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 15:53:33 / URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Pauline

hoppas det går jättebra och att du har det jättebra, lycka till med allt, kramar

Svar: Tack fina du för din omtanke och ditt stöd. Det betyder verkligen jättemycket att du bryr dig och stöttar mig genom detta helvete. Tänker på dig och hoppas att du mår bra :) Många kramar <3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 16:05:17 / URL: http://lillafrokenhurtig.se
Postat av: Natacha

Åh så fin bild på dig! :D
Hoppas allt funkar bra där nere för dig. Kram <3

Svar: Tack fina du! Vad glad jag blir att du tycker det vännen! :)Jo tack jag kämpar på härnere även om allt känns skit emellanåt och att man känner sig fet som en flodhäst :( Men jag kämpar på och försöker intala mig själv om att det enbart är ätstörningstankar och ingen verkligenhet.
Många kramar till dig <3
Kajsa-Stina

2015-04-01 @ 20:39:06 / URL: http://atstorning.devote.se
Postat av: Jessica Högberg

Det är väl bara att hälla i en mixer, frysta bär tror jag blir bra=))

Svar: Okej tack snälla! Ska testa på det :)
Kajsa-Stina

2015-04-05 @ 22:52:47 / URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0
Ladda ner en egen design gratis | Bonusar inom casino, poker och bingo