En uppgift ifrån min samtalskontakt som jag ska träna på

2017-05-20 @ 10:28:00
Igår när jag hade träff hos min samtalskontakt så tog vi upp lite ämnen som vi senast diskuterade då jag var hos henne vilket bland annat var den punkten med att börja lyssna mer på min kropp och tillåta den sova en stund längre på morgonen om jag känner mig trött och orkeslös. Numer kan det ofta bli så att jag går upp kring samma tid på morgonen som av ren rutin (då jag gillar att ha rutiner och att jag ändå brukar vara relativt morgonpigg) men att det egentligen inte skulle skada ifall jag valde att sova en eller två timmar längre och äta frukost när jag vaknar istället och bara skjuta lite på måltiderna just den dagen (alternativt slå ihop frukost/mellanmål eller så) Ingenting händer mer än att jag förhoppningsvis känner mig piggare och att man också uppskattar en sovmorgon mer när man ändå har möjlighet att kunna ta det just nu. Jag ska på möte med min handläggare till veckan och planera inför hösten då jag ska börja på Komvux bland annat och att då införa någon dag när jag helt enkelt sover lite längre är ju inte alls dumt nu när jag har tillgång till det på ett annat sätt. Att helt enkelt sova lite längre och sedan följa måltiderna ändå men att man just den dagen förskjuter det lite grann vilket är en bra träning i sig. Hur brukar ni göra om ni vill sova lite längre men ändå ska få in alla måltider på ett bra sätt?♥
 
Dock var detta inget alternativ alls för mig idag då jag vaknade redan kring 06.00!? Och kände mig relativt pigg. Såklart är man alltid mosig direkt när man vaknar på morgonen men efter att ha legat och flippat med mobilen och av ljuset blivit ÄNNU piggare så kände jag ingen mening med att ligga kvar och försöka somna eftersom jag ändå inte var trött så sagt och gjort trippade jag ner till köket och fixade till frukost. Dock pratade jag med pappa angående detta med att sova lite längre och ska nog börja införa det som rutin OM jag är trött direkt när jag vaknar vill säga. Känns annars onödigt om jag ändå känner mig pigg att då ligga kvar till vilken nytta haha? Men att om jag en dag känner mig mer som en död sill än levande isåfall ta beslutet att ligga kvar och sova en liten stund längre om det är vad min kropp känner behövs helt enkelt♥
 
Känslan för dagen är annars rätt så bra måste jag ändå medge. Solen skiner och det bidrar också med glada miner och med positiva förhoppningar inombords. Jag ska efter lunch åka iväg en kort sväng och träffa min bror och efter det är dagen faktiskt oplanerad. Lutar dock åt att det blir lunch hemma idag och isåfall rester vilket inte känns sådär superkul. Jag är en sådan person som helst äter olika saker varje dag men det är inte alla dagar det funkar och då måste man helt enkelt prioritera. Hur är annars er känsla inför dagen mina kämpar och har ni några speciella planer för dagen? Stor kram♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken tid brukar du som vanligast stiga upp? ☺️

Svar: Jag brukar oftast vakna kring 06 tiden och sedan ligga kvar en liten stund men gå upp innan 07 så det är tidigt att varje dag kliva upp kring så att försöka någon dag att sova en stund längre skulle vara väldigt skönt ☺️❤️
Kajsa-Stina

2017-05-20 @ 12:11:59
Postat av: Mia

Jag är också morgonpigg men försöker, att som du ligga kvar ett tag. Nu har jag varit med en vän och nu ska jag hem och städa lite (om jag orkar).
Ha en fin dag! Kramar Mia

Svar: Det är både för och nackdelar detta med att vara morgonpigg. Ibland skulle det vara skönt att bara sova ut och tillåta sin kropp sova så länge den känner att den behöver (dock inte en hel förmiddag haha) men iallafall någon extra timme och sedan slå samman vissa måltider just den dagen eller förskjuta allting ett par timmar just då. Jag ska försöka att bli bättre på det och se om det kan göra en påverkan. Dock var jag pigg idag men en annan dag då jag känner mig tröttare. Fina vännen vad kul du varit med en vän! Hoppas du får en fin lördag och gör just det du är sugen på! Massa kramar ❤️
Kajsa-Stina

2017-05-20 @ 12:29:16
Postat av: Anonym

Va bra att komvux är pågång 😊känner du dig nervös eller känns det bara bra? Kan nog bli toppen för dig att få en meningsfull tillvaro och jobba mot mål. ❤ bra att börja sova längre också det kan behövas när man börjar plugga. Jag blir alltid sjukt trött då ❤ kramar och njut av dagen

Svar: Det känns jättekul att komvux är på gång och att vi på tisdag ska börja planera lite mer hur det kommer att se ut i höst med hur många ämnen jag ska börja med och lite sådant 😊 Lite nervöst känns det men mest kul så jag tror att detta kan bli riktigt bra och jag säger som dig vännen med att jag tror detta kommer bli toppen så att jag får någonting meningsfullt att göra på dagarna samt mål att sikta mot! Jag är så taggad att börja plugga och att sedan få jobba med det jag drömmer om vilket är att hjälpa andra människor att få må bra ❤️ Att också försöka prioritera sömnen mer tror jag är viktigt så nu när jag har chansen att kunna sova ut så ska jag försöka införa det emellanåt för att få känna mig helt utvilad 😍 Tusen tack fina du och detsamma önskar jag dig ❤️ Hoppas du får en underbar dag bästa du 🌤 Massor av kramar ❤️
Kajsa-Stina

2017-05-20 @ 12:41:40
Postat av: Sophia

Jag går upp tidigt nästan varje dag då jag ska jobba. Äter då frukost runt 05:30. Så det är tidigt. Och mellis på jobbet runt 10 ungefär.
När jag inte jobbar så går jag ändå upp tidigt för att vara ledig. Äter frukost vid 7. Min kropp och knopp är van att stiga upp tidigt. Det blir att jag inte kan ligga kvar i sängen så länge. Men det blir ändå som en rutin att gå upp tidigt. Jag tillåter mig inte att ha sovmorgon 😕 Man följer ju liksom mattider. Man vill inte hoppa över. För då kan anorexin bli stark igen.

Svar: Jag känner verkligen igen mig med detta du beskriver vännen. Det är så lätt av ren rutin att gå upp tidigt även fast chansen finns till att sova en stund längre. Det blir liksom en vana när man sedan en så lång tid tillbaka har följt måltidsordningen och som är så viktig att hålla fast vid som du säger. Dock att kunna vara flexibel och unna sig själv att sova en stund längre då chansen finns för att ge sig själv men även sin kropp lite extra vila. Någonting vi båda behöver bli bättre på att träna på finis för att känna oss piggare också 😊 Måltiderna är såklart viktiga att hålla fast vid men att kunna slå samman vissa en dag (tex frukost/mellanmål) kan vara en bra lösning just den dagen isåfall. Kramar ❤️
Kajsa-Stina

2017-05-20 @ 14:32:05 / URL: http://www.soophiiiaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0
Ladda ner en egen design gratis | Bonusar inom casino, poker och bingo